Teaching gender in translation : in theory and in practice
Tipo de material: Recurso continuoSeries Género, lenguaje y traducción : actas del Primer Seminario Internacional sobre Género y Lenguaje (El género de la traducción-la traducción del género) : Valencia 16-18 octubre 2002 ; 1Detalles de publicación: Valencia : Universitat de ValènciaGeneralitat Valenciana. Conselleria de Benestar Social , 2003Descripción: p.528-536ISBN:- 84-370-5730-2
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Artículos/Analíticas | Biblioteca Bartolomé Mitre | Colección General | 81'25:141.72=134.2=111 S59 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Disponible | 2278-20 |
Inc. ref.
"This paper is aimed at examining possible explanations for student resistance to feminist translation. By exploring the critical role of explicit links between theory and practice in the classroom and discussing means of drawing students' attention to gender in language, I hope to find ways to increase acceptance of the legitimacy of the existence of feminist translation strategies, regardless of whether this leads to their embrace or adoption..."
No hay comentarios en este titulo.